Restitutiebeleid

Retour- en restitutiebeleid – Flexsock

Bij Flexsock willen we dat je 100% tevreden bent met je aankoop. Mocht je toch willen retourneren of ruilen, dan staan we klaar om je zo goed mogelijk te helpen. Lees hieronder ons beleid voor een vlotte afhandeling.


Retourneren

Je hebt het recht om elk product binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren. Het product moet ongebruikt zijn, in de originele verpakking zitten en in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen.


Retouraanvraag starten

Stuur een e-mail naar info@flexsock.nl met de volgende informatie:

  • Bestelnummer

  • Reden van retour

  • Eventuele foto's als ondersteuning (bij schade of verkeerde levering)

Na goedkeuring ontvang je instructies voor het retourneren, inclusief een retourautorisatienummer (RA).


Retourkosten

  • Klant verantwoordelijk voor retourkosten bij:

    • Verkeerde maat of kleur gekozen

    • Verandering van gedachten

  • Flexsock betaalt retourkosten bij:

    • Verkeerd geleverd artikel

    • Defect of beschadigd product bij levering

We raden aan om een traceerbare verzendmethode te gebruiken.


Restocking fee (herbevoorradingskosten)

Voor standaard retourzendingen brengen wij 15% restockingkosten in rekening. Deze kosten dekken verwerking, kwaliteitscontrole en voorraadbeheer.

Uitzonderingen (geen restocking fee):

  • Product is defect of beschadigd bij ontvangst

  • Verkeerd artikel ontvangen en omruiling niet mogelijk

Beoordeling van vrijstellingen gebeurt per geval.


Ruilen

Ruilen is mogelijk binnen de retourtermijn van 30 dagen.
Voorwaarden:

  • Artikel is ongebruikt en in originele verpakking

  • Alleen ruilen tegen een product van gelijke waarde

  • Bij prijsverschil is bijbetaling vereist

  • Klant betaalt verzendkosten voor de retourzending

Na ontvangst van het originele artikel starten wij het ruilproces. Je ontvangt een nieuw bestelnummer zodra het omruilartikel is verzonden.


Product ontvangen met schade of verkeerde variant

Indien je bestelling beschadigd of onjuist is geleverd:

  1. Neem binnen 7 dagen contact op met info@flexsock.nl

  2. Voeg foto’s toe van het probleem

  3. Wij zorgen voor een kosteloze retour én verzending van een vervangend artikel of volledige terugbetaling


Verwerking van terugbetalingen

Na ontvangst van het geretourneerde product:

  • Controleren wij de staat van het artikel

  • Verwerken wij de terugbetaling via de originele betaalmethode

  • Houd rekening met een verwerkingstijd van 5-10 werkdagen, afhankelijk van je bank

  • Indien van toepassing, worden restockingkosten afgetrokken van het terug te storten bedrag


Niet-retourneerbare artikelen

Retouren worden niet geaccepteerd als:

  • Het product is gebruikt of beschadigd (tenzij zo ontvangen)

  • De retouraanvraag buiten de 30 dagen valt

  • De verpakking ontbreekt of ernstig beschadigd is

In sommige gevallen kunnen we een vervangend product opsturen zonder retour van het originele artikel. Als ook dat product niet voldoet, moeten beide artikelen worden geretourneerd voor restitutie.


Wijzigingen in het beleid

Flexsock behoudt zich het recht voor dit beleid op elk moment te wijzigen. De laatste versie is altijd te vinden op onze website.


Vragen?
Neem gerust contact met ons op via info@flexsock.nl – we helpen je graag verder!